مدل باربیکیو

کباب پز گازی سرطان زا است؟ کباب پز زغالی چطور؟

گوشت-کباب-شده-سرطان-زاست

شاید این سوال در ذهن شما هم باشد که آیا پختن گوشت روی کباب پز گازی و یا ذغالی سرطان زا است؟

جواب قطعی این سوال هم بله است و هم خیر!! مشکل اصلی سرطان زا بودن گوشت های کبابی به گازی یا زغالی بودن کباب پز زیاد ارتباطی ندارد، بیشتر خطر سرطان زایی مربوط می شود به قطرات چربی ای که از گوشت روی آتش ریخته میشود و دوباره سوزانده می شود.

به گزارش ایسنا: گوشت کباب شده یک روش کم چربی برای طبخ غذا است اما اگر گوشت کبابی زیاد مصرف شود، خطر ابتلا به سرطان را در پی خواهد داشت، برگرها و کباب های آب دار به ویژه در حالت نیم سوز و ذغالی شده حاوی مواد سرطان زا هستند. موقع کباب کردن گوشت روی زغال، مقداری از چربی گوشت روی ذغال و خاکستر می ریزد و وقتی چربی با این حرارت بسیار زیاد برخورد می کند، ماده سرطان زا تولید می شود که این ماده به وسیله دود، دوباره به گوشت برمی گردد و برای بدن خطرناک است.

از خوردن مواد سوخته شده روی سطح گوشت، جدا پرهیز کنید. همینطور از کباب کردن سوسیس، گوشت های کنسرو شده ، همبرگر و ژامبون (گوشت دودی) خودداری کنید زیرا نیتروزامین از طریق گرمای زیاد درست شده و این ماده سرطان زا است. بهتر است که از گوشت های کم چربی دارتر مثل استیک، مرغ ، انواع ماهی و همینطور مواد گیاهی مانند بلال یا سیب زمینی استفاده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.